Despre Webinar

Ca și antreprenor, deținând o afacere mică, probabil nu ai un buget de marketing generos ca să-ți angajezi o agenție care să îți facă webinariile. Așa că poți învăța mai jos principiile de bază și instrumentele de care ai nevoie.

1. Structurează cu atenție webinarul

Depinde de formatul pe care îl vei alege și obiectivul vizat. Dacă tu ești prezentatorul, iar obiectivul proiectului este să vinzi un produs/serviciu (de obicei acestea sunt), o structură ușor de implementat este cea clasică de la școală:

  • introducere – câteva cuvinte de introducere, câteva cuvinte despre tine și acest webinar (nu sta o oră să îți prezinți realizările, devine plictisitor),
  • cuprins – partea de conținut propriu-zis. Vei avea probabil timp de câteva idei principale, pe care le poți dezvolta.
  • încheiere – partea de vânzare, în care îți promovezi produsul/serviciul. Dacă îl legi de conținutul precedent devine o valoare suplimentară pentru cei care doresc să aprofundeze subiectul și să meargă mai departe. Cine nu dorește să cumpere, rămâne oricum cu acele idei prezentate.

2. Conținutul este prioritatea

Am văzut multe persoane care să grăbesc să treacă peste partea de conținut util și să ajungă la vânzare. De acolo vin banii până la urmă. Chestia e că dacă nu ai adăugat ceva realmente util participanților, când începi vânzarea, oamenii pleacă.

Oricum vor pleca o parte din ei când începi să promovezi, dacă însă ai oferit ceva util lumea e mai deschisă să afle mai multe despre produsul tău.

3. Pregătește-te înainte de webinar

Fă un test înainte de webinarul propriu-zis și repetă tot ce ai de spus. Cap-coadă. Dacă nu ai experiență de vorbit în public, cu atât mai mult. Nu te baza pe prezentarea pe care o ai, e aiurea dacă în timpul webinarului devii depășit de situație. Pur și simplu repetă, îți crești șansele de succes.

4. Fă un test cu o zi înainte de webinar

Cu o zi înainte (sau 2-3) clonează webinarul, pornește-l ca și eveniment privat și testează dacă totul merge. Folosește exact același echipament pe care îl vei folosi în ziua webinarului real, aceeași conexiune, totul la fel. Verifică dacă se transmite (roagă pe cineva să acceseze linkul privat), dacă se înregistrează etc.

5. Follow up – după webinar continuă promovarea

După webinar e important să nu te oprești cu promovarea. Se numește follow up, promovezi produsul/serviciul tău, înregistrarea webinarului (dacă ai ales să o dai), etc. De obicei un număr consistent de vânzări vine de la cei care nu au luat decizia în timpul webinarului și o vor lua acum. Contează să ai și o ofertă bine gândită.

Cât ar trebui să plătesc pentru a organiza un webinar?

Fiecare webinar este diferit și prețurile pentru a avea un serviciu care să te ajute să îl organizezi diferă în funcție de complexitate. Trebuie să ții cont de faptul că ai în același loc transmisiune video, chat, newsletter, înregistrare video, automatizare mesaje de email către cei participanți ș.a.

Nu va speriati, puteti incepe cu un buget de pana in 50 dolari pe luna pentru gazduirea de webinarii „fara numar”… Deci se poate!

Spor, stati sanatosi!

De admin