Cum castigi increderea angajatilor

Pentru a menţine cât mai mult timp un angajat în companie, mai ales atunci când vine vorba de un angajat foarte bun şi bine pregătit, trebuie să înveţi să îi câştigi încrederea. Atunci când atât şeful cât şi compania îndeplinesc toate aşteptările angajaţilor putem vorbi despre fidelizarea lor. Dacă există un decalaj între aşteptările angajaţilor şi realitate, încetarea prematură a relaţiei angajat-angajator este inevitabilă. Dacă vrei să păstrezi un angajat cu rezultate bune şi să lucreze în continuare în mod eficient, urmează sfaturile urmatoare:

1. Fă ceea ce ai promis

Angajatorii fac deseori greşeala de a face promisiuni viitorilor angajaţi, promisiuni pe care din cauza unor anumite situaţii nu le mai pot ţine. Dacă un angajat s-a alăturat echipei de lucru datorită acestor promisiuni, orice neconcordanţă între promisiune şi realitate va crea probleme între relaţia angajat-angajator. Îndeplinirea promisiunilor îţi va aduce un plus de respect din partea angajaţilor.

2. Răsplăteşte performanţele

Fiecare om simte nevoia de recunoaştere. Fii obiectiv şi încearcă să analizezi cât mai corect munca depusă. Este bine să creezi între angajaţi un sentiment de concurenţă şi să fii imparţial în ceea ce priveşte sistemul de recompensă. Promovarea trebuie să se bazeze pe merit nu pe simpatii.

3. Oferă oportunităţi pentru avansare în carieră

Când totul devine o rutină, angajaţii încep să nutrească dorinţa de a învăţa lucruri noi pentru a reuşi să avanseze în carieră şi să crească în ochii şefului. De asemenea, este important să ţineţi seminarii care să sporească eficienţa angajaţilor în munca pe care o fac. Dar, atentie, nu le impuneti nimic, veti cheltui banii degeaba. Cereti-le parerea si nu trisati, nu folositi trainingurile ca pe (inca o unealta) prin care sa-i faceti sa se simta controlati.

4. Faceţi împreună planuri pentru viitor

Vorbiţi cu angajaţii despre imaginea companiei şi despre viitorul ei. Faptul că împărtăşeşti cu ei păreri şi impresii va crea siguranţa locului de muncă pentru un angajat.

5. Crează siguranţă unui loc de muncă

Când văd cum compania creşte, angajaţii devin tot mai interesaţi de disponibilitatea firmei de păstra respectiva funcţie. O garanţie în legătură cu postul cât şi importanţa lui ca angajat îl va face mai sigur pe sine. Când şefii devin atât de concentraţi pe problemele companiei incat uită de angajaţi şi nu reuşesc să vadă dincolo de provocările respective e posibil sa se trezeasca singuri „pe drum” la un moment dat.

6. Plăteşte bine şi la timp

Oricât de mult i-ar plăcea ceea ce face, niciun angajat nu va munci ca voluntar. Dacă nu vor fi plătiţi bine, angajaţii nu vor crede în vorbele şefilor. Atât timp cât plata lor este bună şi întotdeauna la timp, vin imediat şi performanţele.

7. Fii echilibrat în relaţia cu angajaţii

Nu trebuie să faci niciodată favoritisme, oricare ar fi relaţia în afara locului de muncă. Un angajat care se va simţi dezavantajat nu va mai fi la fel de eficient. Iar „favoritul” este simtit imediat si marginalizat, va fi scos din grup si va fi considerat „omul sefului”.

8. Mergi pe politica uşilor deschise

Atunci când opinia fiecărui angajat este apreciată, aceştia vor simţi că nu muncesc şi nu investesc timp degeaba. Atunci când simt că o decizie nu este luată corect, aceştia ar trebui să poată veni la tine şi să discute cu tine despre asta. Dacă uşa este închisă în faţa lor, vor găsi alte modalităţi pentru a obţine atenţia. Uneori chiar demisia…

9. Credibilitatea conducerii este importantă

Credibilitatea va păstra angajaţii într-o stare de siguranţă, fericire şi vor avea încredere în liderii lor. Iar liderii se impun prin personalitate nu cu forta, nu „prin numire”. Echipa va respinge un „sef” orgolios, care vorbeste tot timpul tare si ameninta in stanga si in dreapta. Odată ce s-a pierdut credibilitatea, sistemul organizatoric se poate prăbuşi încet. Folositi-va de oamenii de calitate, cu „priza” la colegi, pentru a crea echipe in jurul lor. O sa vedeti ce rezultate vor veni…

10. Fii transparent

Este greşit să ţii angajaţii departe de realităţile companiei. Indiferent dacă firma merge bine sau dacă afacerile merg prost, angajaţii trebuie să ştie. Secretul distruge încrederea.

Si in final dar nu in ultimul rand: este pandemie, lumea este ingrijorata si stresata – fa in asa fel incat sa transmiti oamenilor ca pe primul plan este sanatatea lor si a familiilor lor, nu profitul companiei! Da, este important ca afacerea sa mearga mai departe dar nu cu orice pret! Daca nu faci asta, cand va trece pericolul oamenii vor pleca…

Hai, spor la treaba, sa fim sanatosi! 🙂

De MIBAS