Greseli de marketing. Costa! Evita-le!

Dragi prieteni,

Greseli se fac in orice firma, indiferent cat ne straduim cu totii sa facem lucrurile perfect. Nu se poate! N-avem ce face… Apar, le corectam, invatam din ele si mergem mai departe. Dar oare chiar nu conteaza?!

Ba da! Unele sunt importante si afecteaza intreaga afacere. Iar cand sunt de marketing se poate alege praful! Hai sa vedem 5 greseli importante pe care trebuie sa le eviti:

1. Sa incerci sa reinventezi roata

Marketingul nu este de ieri de azi si se bazeaza pe anumite principii fundamentale care nu pot fi schimbate. Bineinteles ca iti doresti sa creezi ceva nemaiintalnit, iti doresti sa obtii acel efect „wow”, insa nu trebuie sa te pierzi in acest proces de inovatie si de creatie si sa uiti ceea ce conteaza cu adevarat la sfarsitul zilei: REZULTATELE.

Poti evita aceasta greseala:

– nu mai incerca tot timpul sa creezi ceva nou, nemaiintalnit. Nu inseamna ca trebuie sa copiezi ce fac ceilalti, insa este important sa observi ce fel de strategii, ce fel de campanii si ce fel de reclame functioneaza cu adevarat si sa folosesti formulele castigatoare atunci cand iti dezvolti propriile strategii de marketing.

– realizeaza faptul ca toate ideile bune de marketing sunt reutilizate la nesfarsit, fiind schimbate doar modurile de abordare. Principiile raman aceleasi, iar pentru a obtine rezultate palpabile trebuie sa alegi de cele mai multe ori imitatia in locul inovatiei.

2. Sa te pregatesti excesiv pentru ca apoi sa nu faci nimic

Cu totii ne temem de esec. Aceasta teama este atat de puternica uneori incat facem orice ne sta in putinta pentru a preveni esecul. Ne pregatim, ne organizam, ne informam temeinic, insa atunci cand ajungem sa punem in aplicare cele invatate… esuam. Iata ce ar trebui sa retinem:
– a fi activ nu inseamna neaparat a fi productiv
– pentru a vinde milioane de produse, trebuie ca mai intai sa vinzi PRIMUL produs.

Poti evita aceasta greseala:

– in primul rand, ACTIONEAZA! Daca esti cu adevarat hotarat sa reusesti si esti pasionat de ceea ce faci este timpul sa lasi temerile la o parte si sa actionezi.
– nu te teme de greseli. Greselile sunt cele care ne ajuta sa invatam si sa evoluam, sa atingem succesul. Daca o anumita campanie a dat gres, asta nu inseamna ca trebuie sa renunti definitiv la idee sau la produsul respectiv. Inseamna doar ca acel tip de campanie nu functioneaza si ca trebuie sa gasesti o alta strategie mai eficienta.

Esecurile ne ajuta sa pretuim mai mult succesul.

3. Sa investesti o avere intr-un produs a carei eficienta nu a fost dovedita

Iti bazezi intreaga afacere pe un studiu de piata sau o banuiala de-a ta? De multe ori, antreprenorii se indragostesc pur si simplu de o idee de produs sau serviciu si se hotarasc sa se avante fara a testa inainte piata. Isi investesc toti banii in afacere, poate se mai si imprumuta, si ajung apoi sa regrete alegerea facuta.

Poti evita aceasta greseala:

– fa-ti temele inainte de a lansa orice produs sau serviciu nou. Efectueaza studii de piata amanuntite, afla daca exista intr-adevar o piata tinta pentru produsul respectiv si apoi testeaza produsele pe piata tinta.

4. Sa crezi ca daca o idee este buna clientii nu vor intarzia sa apara

Fals! Este bine sa fii optimist, insa trebuie sa ramai totusi cu picioarele pe pamant. Crezi ca produsul sau serviciul tau se va vinde singur, fara prea mare efort? Din pacate, acest lucru nu se intampla aproape niciodata. Clientii nu  vor bate la usa ta pentru a-ti cumpara produsul imediat dupa lansare. Nu te vor gasi deloc daca nu ai o strategie de marketing eficienta. Nu uita ca profitul este esential in orice afacere, iar pentru a face profit trebuie sa vinzi cat mai multe produse, trebuie sa iti convingi clientii tinta sa cumpere.

Poti evita aceasta greseala:

– defineste piata tinta si propunerea unica de vanzare care te deosebeste de concurenta.
– dezvolta un plan de marketing si o strategie eficienta pentru a ajunge la piata tinta.

5. Sa te plictisesti pe parcurs

Plictiseala nu este niciodata un motiv intemeiat pentru a renunta la o afacere. Nu poti decide peste noapte ca te-ai plictisit si iti doresti altceva. Ai investit o suma importanta de bani in aceasta „plictiseala”…

Poti evita aceasta greseala:

– aminteste-ti de ce ai lansat afacerea la inceput. Daca tu te-ai plictisit nu inseamna ca si piata tinta s-a plictisit. Atunci cand campaniile de marketing continua sa dea roade nu poti renunta si nu poti schimba drastic strategia.
– poti testa si alte tipuri de produse, fara a renunta insa la cele vechi. Monitorizeaza rezultatele. Nu inlocui niciodata o campanie veche cu una noua care nu a fost inca testata corespunzator.

In loc de concluzii: STAI PE PIATA TA! NU CEDA IMPULSULUI DE A VINDE SI TU CE „AI AUZIT CA MERGE”! FA UN STUDIU SERIOS DE PIATA INAINTE DE ORICE INVESTITIE! ASCULTA CE AU DE SPUS OAMENII TAI DE VANZARI, EI CUNOSC PIATA SI SUNT IN PERMANENT CONTACT CU CLIENTII!

Spor, stati sanatosi! 🙂

De MIBAS