Relansare program finanțare spitale – ambulatorii screening!

Relansare program finanțare spitale – ambulatorii screening! 150 150 CONSULTANȚĂ PROFIT

Investiții în infrastructura publică a ambulatoriilor implicate în implementarea de programe de screening (Programul Sănătate)

Programul se adreseaza proiectelor de investiții de tipul extindere/ modernizare/ reabilitare/ construcție nouă și dotare (dacă este necesar) în unități sanitare publice/structuri publice care desfășoară activități medicale de tip ambulatoriu/acordă asistență medicală ambulatorie localizate în regiuni mai puțin dezvoltate. Apelul vizează de asemenea și microregiunea ITI Delta Dunării.

Valoarea minimă nerambursabilă a unui proiect: 200.000 euro.

Valoarea maximă nerambursabilă a unui proiect: 4.000.000 euro.

Cofinanțare:

  • Instituții publice finanțate integral din venituri proprii și/sau parțial de la bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale si Instituții publice finanțate integral din bugetele locale, sau instituții publice locale finanțate integral din venituri proprii și/sau finanțate parțial de la bugetele locale – 2% aplicată la valoarea eligibilă pe care o gestionează în cadrul proiectului;
  • Ordonatori de credite ai bugetului de stat, bugetului asigurărilor sociale de stat şi ai bugetelor fondurilor speciale și entitățile aflate în subordine sau în coordonare finanţate integral din bugetele acestora – 15% aplicată la valoarea eligibilă pe care o gestionează în cadrul proiectului.

A. Cheltuieli eligibile directe:

1. cheltuieli pentru obținerea terenului și/sau a unui imobil în limita de maxim 10% din valoarea eligibilă totală a proiectului;

2. cheltuielile efectuate pentru proiectare (ex. studii, documentații-suport și cheltuieli pentru obținerea de avize, acorduri și autorizații, expertizare tehnică, certificarea performanței energetice și auditul energetic al clădirilor)

3. cheltuielile efectuate pentru obținerea/ actualizarea documentațiilor tehnico-economice (ex. documentația de avizare a lucrărilor de intervenție/ proiectul tehnic de execuție/ tema de proiectare/ documentațiile tehnice necesare in vederea obținerii avizelor, acordurilor, autorizațiilor/verificarea tehnica de calitatea a proiectului tehnic și detaliilor de execuție/ autorizația de construire (inclusiv avizele aferente acestora) etc.),

4. cheltuielile aferente lucrărilor de investiții (de ex.: reabilitare/ modernizare/ extindere/ construcție nouă)

5. cheltuieli cu asistență tehnică (asistență tehnică din partea proiectantului, dirigenția de șantier și asistența tehnică din partea coordonatorului în materie de securitate și sănătate potrivit prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 300/2006 privind cerințele minime de securitate și sănătate pentru șantierele temporare sau mobile, cu modificările și completările ulterioare), cheltuieli aferente marjei de buget și pentru constituirea rezervei de implementare pentru ajustare preț, comisioane, cote, taxe, cheltuieli pentru probe tehnologice și teste. Acestea sunt eligibile începând cu data de 1 ianuarie 2021 pentru proiectele care vor fi selectate.

6. cheltuieli aferente marjei de buget și pentru constituirea rezervei de implementare pentru ajustare preț, dacă se încadrează în valoarea maximă eligibilă a proiectului;

7. comisioane, cote, taxe, cheltuieli pentru probe tehnologice și teste.

8. cheltuieli cu dotări, pentru a crește gradul de accesibilitate a populației la serviciile publice de sănătate și a îmbunătăți calitatea serviciilor publice de sănătate prestate: – obiecte de inventar, mijloace fixe necesare investiției și desfășurării activității medicale, echipamente medicale, sisteme și echipamente IT (hard și soft)

B. Cheltuieli eligibile indirecte

Cheltuielile indirecte sunt acele cheltuieli efectuate pentru funcționarea de ansamblu a proiectului şi care nu pot fi atribuite direct unei anumite activități.

În situația în care sunt utilizate costuri indirecte, este obligatorie includerea acestora în bugetul proiectului în procent de fix 3% raportat la valoarea cheltuielilor eligibile directe.

  1. Cheltuieli de informare și publicitate proiect

– anunț/comunicat de presă privind începerea proiectului – obligatoriu;

– anunț/comunicat de presă la finalizarea proiectului – obligatoriu;

– materiale de informare/comunicare tipărite sau tipăribile sub formă digitală (pliante, rapoarte, broșuri de informare/ povești de succes, buletine informative, cărți etc.) – obligatoriu;

– realizarea de panouri sau plăci permanente – obligatoriu, după caz;

– realizarea unui afiș cu dimensiunea minimă A3 sau un afișaj electronic echivalent – obligatoriu, după caz;

– realizarea de autocolante/plăcuțe – obligatoriu, după caz;

– prezentare proiect pe pagina web a solicitantului – obligatoriu;

– organizarea unui eveniment sau o activitate de comunicare, după caz, cu implicarea Comisiei Europene și a AM PS în timp util, cerință aplicabilă proiectului care face parte din OIS

  • cheltuieli pentru echipa proiectului:

– (echipa de management de proiect – de ex. manager de proiect, asistent manager de proiect; expert achiziții; expert juridic; expert financiar; expert medical; expert informare și publicitate/ expert GDPR; alți experți ai beneficiarului din echipa de proiect);

– cheltuieli privind deplasarea persoanelor din echipa de proiect;

– cheltuieli pentru echipamentele si dotările necesare echipei de proiect, alte cheltuieli necesare (de ex. utilități, materiale consumabile, echipamente IT, combustibil, cheltuielile cu leasingul prevăzute la art. 9 din HG nr. 399/2015, (materiale auxiliare, combustibili, piese de schimb, alte materiale consumabile, etc.);

  • cheltuieli cu activitatea de audit financiar extern – opțional;

4. cheltuieli cu serviciile pentru consultanță (de ex: elaborarea cererii de finanțare).

MIBAS, Consultantul tau personal!