Obiective de business – S.M.A.R.T. sau… Putina organizare nu strica!

Obiective de business – S.M.A.R.T. sau… Putina organizare nu strica!

Dragi prieteni,

In articolul de astazi.. teorie de afaceri. Nu va speriati, in 5 minute o sa intelegeti mai bine cum sa va setati obiectivele si sa va organizati afacerea. Hai, fiti SMART! 🙂

SMART este un acronim al caracteristicilor esențiale pentru corecta formulare a unui obiectiv de afaceri:

 S – specific

M – măsurabil

A – (de) atins/abordabil

R – relevant

T – încadrat în timp.

Specific – înseamnă ca un obiectiv indică exact ceea ce se dorește a obține.
Un obiectiv specific este foarte clar exprimat, nu lasă loc de îndoieli. Un obiectiv specific diferă, în primul rând, de unul general. El vizează rezultate concrete, iar nu rezultate în general. Ex: obiectiv general – “organizarea de cursuri pentru angajați” Ex: obiectiv specific – “organizarea de cursuri de vanzari pentru angajați”. Pentru a verifica dacă un obiectiv este sau nu Specific, utilizați întrebări precum: – Cine? – Ce? – Când? – Cum? – Care este grupul țintă? Daca puteti raspunde e ok. 🙂

Măsurabil – înseamnă că un obiectiv poate fi cuantificat, fie cantitativ, fie calitativ.
Un obiectiv măsurabil este cel care permite stabilirea cu exactitate a faptului că a fost atins ori nu sau în ce măsura a fost atins. De asemenea, un obiectiv măsurabil permite monitorizarea progresului atingerii lui. Ex: obiectiv general – “organizarea de cursuri pentru angajați”. Ex: obiectiv specific – “organizarea unui curs de vanzari pentru cei 4 angajați din Departamentul de vanzari”. Pentru a verifica dacă un obiectiv este sau nu Măsurabil, utilizați întrebări precum: – Cât de mult(ă)? – Cât de mulți(e)?

Abordabil/de Atins/realizabil – înseamnă că un obiectiv poate fi într-adevăr atins.
În acest sens, trebuie luate în considerare mai multe aspecte: – prin definirea obiectivului nu se propune realizarea a ceva imposibil de atins în condițiile date (Ex: nu se poate realiza o autostradă într-o săptămână si nici peste un ocean, dacă adâncimea apei în unele locuri este de câțiva km.); – obiectivul în cauză poate fi atins în condițiile proiectului, de către organizația sau persoana care este responsabilă de realizarea lui. În acest sens, trebuie ținut cont de resursele existente, capacitatea organizației, timpul disponibil necesar. În mod ideal, obiectivele trebuie să nu depindă de actiunile unei alte entități decât cea care are responsabilitatea realizării lor. Ex: obiectiv de atins/realizabil – “organizarea unui curs de vanzari pentru cei 4 angajați din Departamentul de vanzari. Ex: obiectiv nerealizabil: “organizarea unui curs de vanzari de 1 oră pentru cei 4 angajați din Departamentul de Vanzari”, în condițiile în care aceștia nu au nici măcar studii medii și nu au mai vandut in domeniul vostru de interes până acum.

Relevant – înseamnă că realizarea obiectivului contribuie la impactul vizat de proiect.
Realizarea unui obiectiv trebuie să contribuie în mod nemijlocit la atingerea unui obiectiv mai mare, mai general. În acest sens, el trebuie să vizeze un anumit impact. Ex: în cazul de mai sus, în care obiectivul este “organizarea unui curs de vanzari pentru cei 4 angajați din Departamentul de vanzari”, impactul este creșterea volumului de vanzari. Relevanța unui obiectiv se evaluează în raport cu obiectivul general al acelui proiect.

Încadrat în Timp – înseamnă că obiectivul conține și data până la care este prevăzut a se realiza.
Legat de un obiectiv încadrat în Timp, știm cât ar trebui ca acesta să se realizeze. Pentru a verifica dacă un obiectiv este sau nu încadrat în Timp, utilizați întrebări precum: – Când? – Până când? – În ce perioadă? Ex: obiectiv încadrat în timp – “organizarea în perioada 11-15 septembrie 2020 a unui curs de vanzari pentru cei 4 angajați din Departamentul de vanzari”.

Gata, ati „scapat”! Stiti deja, suntem langa voi oricand, e de ajuns sa dati un semn!

Stati sanatosi, spor! 🙂

Granturi în valoare de un miliard de euro pentru IMM

Guvernul României a adoptat la data de 31 iulie 2020 Ordonanța de urgență pentru deschiderea a 3 scheme de finanțare: microgranturi, granturi pentru capital de lucru și granturi pentru investiții.

Microgranturile, cu o valoare de 2.000 euro, se acordă o singură dată, sub formă de sumă forfetară și sunt destinate:

a) întreprinderilor mici și mijlocii care fac dovada prin situațiile financiare depuse că nu dețin salariați cu contract individual de muncă la data de 31.12.2019;

b) PFA, ONG-uri cu activitate economică în unul din domeniile de activitate prevăzute în Anexa nr 1 la Ordonanta;

c) PFA/CMI dacă au fost implicte în transportul, echiparea, evaluarea, diagnosticarea și tratamentul pacienților diagnosticați cu COVID-19 care nu au beneficiat de stimulentul medicat acordat în baza OUG 43/2020.

Granturile destinate capitalului de lucru vor avea valoare cuprinsă între 2.000 și 150.000 euro

Valoarea se stabilește în tranșe, în funcție de cifra de afaceri aferentă anului 2019 şi reprezintă 15% din aceasta, nu mai puțin de 2.000 euro și nu mai mult de 150.000 euro.

Granturile pentru investiții se acordă pe proiect și beneficiar și au o valoare cuprinsă între 50.000 euro și 200.000 euro.

Granturile pentru investiții nu includ cofinanțarea proprie a beneficiarilor stabilită în procent de minim 15% din valoarea grantului solicitat de către beneficiarii din regiunile mai puțin dezvoltate și 30% din valoarea grantului solicitat de către beneficiarii din regiunea București-Ilfov.

Granturile se acordăIMM-urilor care implementează investiții necesare pentru:

  • extinderea capacităților de producție existente, precum și pentru extinderea capacităților de prestării de servicii;
  • realizarea de unități noi ale capacităților de producție existente, precum și pentru realizarea unor unități noi de prestare de servicii;
  • reabilitarea/modernizarea unităților de producție existente precum și pentru reabilitarea/modernizarea unor unități noi de prestare de servicii.

Afaceri si pe criza…

Dragi prieteni,

Am primit de la voi numeroase mesaje si solicitari de consultanta in perioada dificila prin care am trecut. Va multumim pentru ele, am ramas alaturi de voi si va asiguram ca nimeni nu a fost uitat!

Dimpotriva.. ne-am gandit tot timpul la voi dar am considerat decent ca in momente precum cele pe care le-am trait cu totii de la inceputul anului e mai important sa fim cu totii sanatosi si sa ne stim familiile in siguranta. Este timp sa facem si afaceri, si profit, si investitii.

Ok, hai, capul sus! Pandemia/virusul nu au disparut dar ne-am obisnuit sa traim in noile conditii, sa „convietuim”, nu?!

Dragilor, unele programe sunt deschise deja si va tinem la curent cu ele. Alte programe se vor deschide si veti afla din timp despre orice oportunitate. La treaba cu totii, suntem aici pentru voi, ca intotdeauna: cu sfaturi, cu pasiune, cu un gand bun si prietenie.

Si un gand, la dublu, de final:

  • IMM INVEST e activ, dar nu-l recomandam tuturor… Sunati-ne si va spunem de ce!
  • START-UP NATION 2020 se apropie, pregatiti ideile de afaceri functionale cu/fara pandemie, iar noi va ajutam sa luati banii si sa va apucati de treaba!

Stati sanatosi, spor in toate!

Mircea 🙂

Bine ați venit!

Dragi prieteni, a început 2020 și pornim din nou la drum… Împreună, așa cum o facem de aproape 10 ani!

Vă mulțumim tuturor celor care ne-ați fost alături, vă mulțumim pentru alegere celor care v-ați alăturat nouă de curând și vă promitem că la sfârșit de an vom fi tot împreună!

Vizitați-ne cât mai des și veți gasi aici noutățile care vă interesează: finanțări, consultanță, cursuri, marketing. Acum doar vă urăm un Super 2020, plin de realizări, bucurii și spor în tot ce v-ați propus!

Cu prietenie,

Echipa MVP MIBAS CONCEPT

Echilibrul dintre viata personala si cea profesionala

Se vorbeste de mult timp de echilibrul dintre viata profesionala si viata profesionala, insa mai toate articolele spun acelasi lucru: nu te obosi prea mult, nu lucra pana la epuizare deoarece nu are rost, petrece mai mult timp cu familia si facand lucrurile care iti plac, asigura-te ca ai si timp sa cheltui banii pe care-i produci, etc.

Oamenii se simt mai destepti, mai impliniti, mai mandri si mai siguri pe ei atunci cand sunt multumiti de cariera lor.

Acest sentiment ii face totodata fericiti din punct de vedere social, financiar, dar mai ales din perspectiva mentala, a eforturilor depuse, a eficientei cu care lucreaza. Uneori este vorba de o problema pe care au incercat sa o rezolve mult timp, alteori despre simpla bucurie de a taia/ bifa ceva de pe lista de facut la sfarsit de zi.

Intelegand acest lucru, intervine si responsabilitatea companiei pentru a sustine aceasta sinergie viata personala – profesionala.

Ideal ar fi sa identifice pentru fiecare angajat in parte lipsa de care are parte: un angajat poate fi epuizat si poate sa nu aiba timp de viata personala. Altul s-ar putea sa fie demotivat, intocmindu-si sarcinile doar pentru a fi facute, dar fara a le duce la capat cu bucurie sau energie. In ambele cazuri compania poate compensa si incerca sa echilibreze aceste lucruri, chiar daca in moduri diferite.

Ce poate face firma, mai concret, in patru pasi simpli:

1. Sa desemneze in echipa de HR pe cineva care sa observe, alaturi de managerul aferent, angajatii care ating extreme. Acestia pot fi:

a) angajati care stau peste program (Sunt supraincarcati sau ineficienti? Sunt multumiti de statul peste program?)

b) angajati care primesc evaluari mediocre (s-au plafonat, nu se descurca in ceea ce au de facut sau poate au alte probleme personale, care nu ii lasa sa se concentreze)

c) clasicul angajat obsedat care munceste noaptea, in weekend, in vacanta, de Paste, de ziua lui in timp ce i se canta La multi ani, etc

d) angajatul care doar „face act de prezenta” dar nu depune vitalitate sau efort in munca sa.

Daca echipa responsabila este una cu gandire structurata, se poate intocmi chiar un tabel pentru claritate si pentru a fi totul masurabil.

2. Sa fie in mod special atenta la angajatii care dau semne de burnout. Acestia pot fi angajatii pe care se bazeaza cel mai mult, dar si acestia pot gresi, iar aceste greseli le pot afecta psihicul dintr-o data si intr-un mod puternic.

3. Sa actioneze pentru fiecare categorie in parte. In unele cazuri acest lucru se poate aplica colectiv (un teambuilding, un training, un bonus, un proiect deosebit), de cele mai multe ori este nevoie de sesiuni de feedback si discutii personale cu fiecare angajat, pentru a-i intelege preocuparile si nevoile. O singura evaluare anuala nu e suficienta pentru a intelege un angajat, asa cum nici in relatiile interpersonale nu purtam o singura discutie ci mult mai frecvent.

4. Sa nu incurajeze o cultura a statului peste program, precum nici una in care se amesteca sau intervine prea mult viata personala. Si aici echilibrul este cheia, iar atitudinea organizatiei este cea care determina si atmosfera in cadrul echipei.

Cel mai simplu: SA FIM UMANI. O organizatie nu exista in mod palpabil decat prin oamenii ei, iar majoritatea au nevoi de baza destul de similare, trebuie doar observate.

Viata personala incepe cand angajatul pleaca de la firma, iar managementul trebuie sa constientizeze acest lucru. Nimanui nu-i place sa fie sunat seara sau in week-end pentru intrebari care pot fi puse si luni, de exemplu.

Deci grija, respect al vietii personale, atentie la detalii si o combinatie optima de 50 – 50 intre viata personala si cea profesionala ar fi „reteta succesului”!

Spor, stati sanatosi!

Cum se obtine atitudinea WE CAN DO IT!

Dragilor, se poate! Tine de fiecare sa aleaga UP or DOWN! Iata cateva sfaturi….

Să ai un scop și obiective bine definite

Să presupunem că sunteți piloți de raliu și luați startul într-o cursa fără INCREDERE IN VOI. Aveti șanse să fiti învingători în aceasta cursa? Evident, nu.

Așa și în viața de zi cu zi, este absolut necesar să aflăm care este finish-ul, adică să ne cunoaștem în profunzime obiectivele. Există două paliere de obiective:

a) Obiective majore de viață sau legate de scopul vieți. Anticii spuneau că undeva la jumătatea vieții oamenii se confruntă cu întrebări legate de scopul existenței lor. In business nu e asa, obiectivele majore trebuie stabilite de la inceput si urmarite zi de zi.

b) Obiective intermediare, ce derivă din obiectivul major.

Învingătorii își stabilesc obiective intermediare clare, măsurabile și le monitorizează constant. Fara pauze… Cine se odihneste pierde.

Concentrează-te doar pe aspectele pozitive

Invingătorii știu că lucrurile la care se gândesc în mod repetat sunt cele care le vor influența acțiunile astfel că își canalizează întreaga energie pe aspectele pozitive. Astfel, la apariția unei probleme, mintea lor va cauta soluții. Aceștia transformă orice impas într-o oportunitate de învățare, căutând învățămintele din fiecare experiență.

Nu ne oprește absolut nimic să transformăm paradigma eșecului astfel: orice obstacol reprezintă doar o oportunitate de învățare.

Crește-ți încrederea în tine

Învingătorii știu cine sunt și, în aceeași măsură, cine nu sunt. Sunt extrem de confortabili cu unicitatea lor și, în mod natural, au o încredere ce poate fi ușor observată din exterior. Ei generează prin felul lor de a fi admirația celor din jur. Oamenii pe care îi atrag asemenea unui magnet le pot deveni prieteni și susținători.

În plus, mai știu că nu pot controla mediul. Sunt conștienți că dețin doar controlul reacțiilor lor, o conștientizare extrem de valoroasă pentru creșterea încrederii în sine.

Procesul de conștientizare “cine sunt eu” poate fi unul nu tocmai ușor, este necesară multă răbdare și deschidere în relația cu noi înșine. Dar e perfect posibil, nu renuntati, nu ezitati.

Îmbunătățește imaginea sinelui

Pentru a fi un învingător trebuie să te comporți ca atare, să te comporți ca și cum ai reușit să îți atingi cel mai important vis.

Aducem în viață noastră ceea ce gândim în mod repetat, de ce nu am gândi că suntem pe culmile succesului?

Arată empatie celor din jurul tău

Fie că suntem conștienți, fie că nu, tututor ne place să ne simțim apreciați, plăcuți, importanți si de neinlocuit. Învingătorii se comportă cu multă candoare și empatie cu cei din jurul lor. Sau, altfel spus, au un nivel ridicat al inteligenței emoționale. Această abordare aduce două beneficii majore:

a) deschidere față de alte moduri de gândire, ceea ce semnifică un proces continuu de învățare și creștere

b) atrag ușor susținători și simpatizanți, iar acestia le pot deveni resurse importante de energie si succes

Concluzionand, atitudinea este cheia succesului și dezvoltarea ei ține 100% de noi. Suntem înconjurați de nenumărate resurse pentru a ne dezvolta și este esențial să acționăm si să folosim aceste resurse în beneficiul nostru. Deschideti ochii la tot ce va inconjoara, ascultati tot ce „auziti” si pastrati langa voi tot ceea ce va da incredere si energie.

SPOR, STATI SANATOSI!

Despre Webinar

Ca și antreprenor, deținând o afacere mică, probabil nu ai un buget de marketing generos ca să-ți angajezi o agenție care să îți facă webinariile. Așa că poți învăța mai jos principiile de bază și instrumentele de care ai nevoie.

1. Structurează cu atenție webinarul

Depinde de formatul pe care îl vei alege și obiectivul vizat. Dacă tu ești prezentatorul, iar obiectivul proiectului este să vinzi un produs/serviciu (de obicei acestea sunt), o structură ușor de implementat este cea clasică de la școală:

  • introducere – câteva cuvinte de introducere, câteva cuvinte despre tine și acest webinar (nu sta o oră să îți prezinți realizările, devine plictisitor),
  • cuprins – partea de conținut propriu-zis. Vei avea probabil timp de câteva idei principale, pe care le poți dezvolta.
  • încheiere – partea de vânzare, în care îți promovezi produsul/serviciul. Dacă îl legi de conținutul precedent devine o valoare suplimentară pentru cei care doresc să aprofundeze subiectul și să meargă mai departe. Cine nu dorește să cumpere, rămâne oricum cu acele idei prezentate.

2. Conținutul este prioritatea

Am văzut multe persoane care să grăbesc să treacă peste partea de conținut util și să ajungă la vânzare. De acolo vin banii până la urmă. Chestia e că dacă nu ai adăugat ceva realmente util participanților, când începi vânzarea, oamenii pleacă.

Oricum vor pleca o parte din ei când începi să promovezi, dacă însă ai oferit ceva util lumea e mai deschisă să afle mai multe despre produsul tău.

3. Pregătește-te înainte de webinar

Fă un test înainte de webinarul propriu-zis și repetă tot ce ai de spus. Cap-coadă. Dacă nu ai experiență de vorbit în public, cu atât mai mult. Nu te baza pe prezentarea pe care o ai, e aiurea dacă în timpul webinarului devii depășit de situație. Pur și simplu repetă, îți crești șansele de succes.

4. Fă un test cu o zi înainte de webinar

Cu o zi înainte (sau 2-3) clonează webinarul, pornește-l ca și eveniment privat și testează dacă totul merge. Folosește exact același echipament pe care îl vei folosi în ziua webinarului real, aceeași conexiune, totul la fel. Verifică dacă se transmite (roagă pe cineva să acceseze linkul privat), dacă se înregistrează etc.

5. Follow up – după webinar continuă promovarea

După webinar e important să nu te oprești cu promovarea. Se numește follow up, promovezi produsul/serviciul tău, înregistrarea webinarului (dacă ai ales să o dai), etc. De obicei un număr consistent de vânzări vine de la cei care nu au luat decizia în timpul webinarului și o vor lua acum. Contează să ai și o ofertă bine gândită.

Cât ar trebui să plătesc pentru a organiza un webinar?

Fiecare webinar este diferit și prețurile pentru a avea un serviciu care să te ajute să îl organizezi diferă în funcție de complexitate. Trebuie să ții cont de faptul că ai în același loc transmisiune video, chat, newsletter, înregistrare video, automatizare mesaje de email către cei participanți ș.a.

Nu va speriati, puteti incepe cu un buget de pana in 50 dolari pe luna pentru gazduirea de webinarii „fara numar”… Deci se poate!

Spor, stati sanatosi!

Cum castigi increderea angajatilor

Pentru a menţine cât mai mult timp un angajat în companie, mai ales atunci când vine vorba de un angajat foarte bun şi bine pregătit, trebuie să înveţi să îi câştigi încrederea. Atunci când atât şeful cât şi compania îndeplinesc toate aşteptările angajaţilor putem vorbi despre fidelizarea lor. Dacă există un decalaj între aşteptările angajaţilor şi realitate, încetarea prematură a relaţiei angajat-angajator este inevitabilă. Dacă vrei să păstrezi un angajat cu rezultate bune şi să lucreze în continuare în mod eficient, urmează sfaturile urmatoare:

1. Fă ceea ce ai promis

Angajatorii fac deseori greşeala de a face promisiuni viitorilor angajaţi, promisiuni pe care din cauza unor anumite situaţii nu le mai pot ţine. Dacă un angajat s-a alăturat echipei de lucru datorită acestor promisiuni, orice neconcordanţă între promisiune şi realitate va crea probleme între relaţia angajat-angajator. Îndeplinirea promisiunilor îţi va aduce un plus de respect din partea angajaţilor.

2. Răsplăteşte performanţele

Fiecare om simte nevoia de recunoaştere. Fii obiectiv şi încearcă să analizezi cât mai corect munca depusă. Este bine să creezi între angajaţi un sentiment de concurenţă şi să fii imparţial în ceea ce priveşte sistemul de recompensă. Promovarea trebuie să se bazeze pe merit nu pe simpatii.

3. Oferă oportunităţi pentru avansare în carieră

Când totul devine o rutină, angajaţii încep să nutrească dorinţa de a învăţa lucruri noi pentru a reuşi să avanseze în carieră şi să crească în ochii şefului. De asemenea, este important să ţineţi seminarii care să sporească eficienţa angajaţilor în munca pe care o fac. Dar, atentie, nu le impuneti nimic, veti cheltui banii degeaba. Cereti-le parerea si nu trisati, nu folositi trainingurile ca pe (inca o unealta) prin care sa-i faceti sa se simta controlati.

4. Faceţi împreună planuri pentru viitor

Vorbiţi cu angajaţii despre imaginea companiei şi despre viitorul ei. Faptul că împărtăşeşti cu ei păreri şi impresii va crea siguranţa locului de muncă pentru un angajat.

5. Crează siguranţă unui loc de muncă

Când văd cum compania creşte, angajaţii devin tot mai interesaţi de disponibilitatea firmei de păstra respectiva funcţie. O garanţie în legătură cu postul cât şi importanţa lui ca angajat îl va face mai sigur pe sine. Când şefii devin atât de concentraţi pe problemele companiei incat uită de angajaţi şi nu reuşesc să vadă dincolo de provocările respective e posibil sa se trezeasca singuri „pe drum” la un moment dat.

6. Plăteşte bine şi la timp

Oricât de mult i-ar plăcea ceea ce face, niciun angajat nu va munci ca voluntar. Dacă nu vor fi plătiţi bine, angajaţii nu vor crede în vorbele şefilor. Atât timp cât plata lor este bună şi întotdeauna la timp, vin imediat şi performanţele.

7. Fii echilibrat în relaţia cu angajaţii

Nu trebuie să faci niciodată favoritisme, oricare ar fi relaţia în afara locului de muncă. Un angajat care se va simţi dezavantajat nu va mai fi la fel de eficient. Iar „favoritul” este simtit imediat si marginalizat, va fi scos din grup si va fi considerat „omul sefului”.

8. Mergi pe politica uşilor deschise

Atunci când opinia fiecărui angajat este apreciată, aceştia vor simţi că nu muncesc şi nu investesc timp degeaba. Atunci când simt că o decizie nu este luată corect, aceştia ar trebui să poată veni la tine şi să discute cu tine despre asta. Dacă uşa este închisă în faţa lor, vor găsi alte modalităţi pentru a obţine atenţia. Uneori chiar demisia…

9. Credibilitatea conducerii este importantă

Credibilitatea va păstra angajaţii într-o stare de siguranţă, fericire şi vor avea încredere în liderii lor. Iar liderii se impun prin personalitate nu cu forta, nu „prin numire”. Echipa va respinge un „sef” orgolios, care vorbeste tot timpul tare si ameninta in stanga si in dreapta. Odată ce s-a pierdut credibilitatea, sistemul organizatoric se poate prăbuşi încet. Folositi-va de oamenii de calitate, cu „priza” la colegi, pentru a crea echipe in jurul lor. O sa vedeti ce rezultate vor veni…

10. Fii transparent

Este greşit să ţii angajaţii departe de realităţile companiei. Indiferent dacă firma merge bine sau dacă afacerile merg prost, angajaţii trebuie să ştie. Secretul distruge încrederea.

Si in final dar nu in ultimul rand: este pandemie, lumea este ingrijorata si stresata – fa in asa fel incat sa transmiti oamenilor ca pe primul plan este sanatatea lor si a familiilor lor, nu profitul companiei! Da, este important ca afacerea sa mearga mai departe dar nu cu orice pret! Daca nu faci asta, cand va trece pericolul oamenii vor pleca…

Hai, spor la treaba, sa fim sanatosi! 🙂

Greseli de marketing. Costa! Evita-le!

Dragi prieteni,

Greseli se fac in orice firma, indiferent cat ne straduim cu totii sa facem lucrurile perfect. Nu se poate! N-avem ce face… Apar, le corectam, invatam din ele si mergem mai departe. Dar oare chiar nu conteaza?!

Ba da! Unele sunt importante si afecteaza intreaga afacere. Iar cand sunt de marketing se poate alege praful! Hai sa vedem 5 greseli importante pe care trebuie sa le eviti:

1. Sa incerci sa reinventezi roata

Marketingul nu este de ieri de azi si se bazeaza pe anumite principii fundamentale care nu pot fi schimbate. Bineinteles ca iti doresti sa creezi ceva nemaiintalnit, iti doresti sa obtii acel efect „wow”, insa nu trebuie sa te pierzi in acest proces de inovatie si de creatie si sa uiti ceea ce conteaza cu adevarat la sfarsitul zilei: REZULTATELE.

Poti evita aceasta greseala:

– nu mai incerca tot timpul sa creezi ceva nou, nemaiintalnit. Nu inseamna ca trebuie sa copiezi ce fac ceilalti, insa este important sa observi ce fel de strategii, ce fel de campanii si ce fel de reclame functioneaza cu adevarat si sa folosesti formulele castigatoare atunci cand iti dezvolti propriile strategii de marketing.

– realizeaza faptul ca toate ideile bune de marketing sunt reutilizate la nesfarsit, fiind schimbate doar modurile de abordare. Principiile raman aceleasi, iar pentru a obtine rezultate palpabile trebuie sa alegi de cele mai multe ori imitatia in locul inovatiei.

2. Sa te pregatesti excesiv pentru ca apoi sa nu faci nimic

Cu totii ne temem de esec. Aceasta teama este atat de puternica uneori incat facem orice ne sta in putinta pentru a preveni esecul. Ne pregatim, ne organizam, ne informam temeinic, insa atunci cand ajungem sa punem in aplicare cele invatate… esuam. Iata ce ar trebui sa retinem:
– a fi activ nu inseamna neaparat a fi productiv
– pentru a vinde milioane de produse, trebuie ca mai intai sa vinzi PRIMUL produs.

Poti evita aceasta greseala:

– in primul rand, ACTIONEAZA! Daca esti cu adevarat hotarat sa reusesti si esti pasionat de ceea ce faci este timpul sa lasi temerile la o parte si sa actionezi.
– nu te teme de greseli. Greselile sunt cele care ne ajuta sa invatam si sa evoluam, sa atingem succesul. Daca o anumita campanie a dat gres, asta nu inseamna ca trebuie sa renunti definitiv la idee sau la produsul respectiv. Inseamna doar ca acel tip de campanie nu functioneaza si ca trebuie sa gasesti o alta strategie mai eficienta.

Esecurile ne ajuta sa pretuim mai mult succesul.

3. Sa investesti o avere intr-un produs a carei eficienta nu a fost dovedita

Iti bazezi intreaga afacere pe un studiu de piata sau o banuiala de-a ta? De multe ori, antreprenorii se indragostesc pur si simplu de o idee de produs sau serviciu si se hotarasc sa se avante fara a testa inainte piata. Isi investesc toti banii in afacere, poate se mai si imprumuta, si ajung apoi sa regrete alegerea facuta.

Poti evita aceasta greseala:

– fa-ti temele inainte de a lansa orice produs sau serviciu nou. Efectueaza studii de piata amanuntite, afla daca exista intr-adevar o piata tinta pentru produsul respectiv si apoi testeaza produsele pe piata tinta.

4. Sa crezi ca daca o idee este buna clientii nu vor intarzia sa apara

Fals! Este bine sa fii optimist, insa trebuie sa ramai totusi cu picioarele pe pamant. Crezi ca produsul sau serviciul tau se va vinde singur, fara prea mare efort? Din pacate, acest lucru nu se intampla aproape niciodata. Clientii nu  vor bate la usa ta pentru a-ti cumpara produsul imediat dupa lansare. Nu te vor gasi deloc daca nu ai o strategie de marketing eficienta. Nu uita ca profitul este esential in orice afacere, iar pentru a face profit trebuie sa vinzi cat mai multe produse, trebuie sa iti convingi clientii tinta sa cumpere.

Poti evita aceasta greseala:

– defineste piata tinta si propunerea unica de vanzare care te deosebeste de concurenta.
– dezvolta un plan de marketing si o strategie eficienta pentru a ajunge la piata tinta.

5. Sa te plictisesti pe parcurs

Plictiseala nu este niciodata un motiv intemeiat pentru a renunta la o afacere. Nu poti decide peste noapte ca te-ai plictisit si iti doresti altceva. Ai investit o suma importanta de bani in aceasta „plictiseala”…

Poti evita aceasta greseala:

– aminteste-ti de ce ai lansat afacerea la inceput. Daca tu te-ai plictisit nu inseamna ca si piata tinta s-a plictisit. Atunci cand campaniile de marketing continua sa dea roade nu poti renunta si nu poti schimba drastic strategia.
– poti testa si alte tipuri de produse, fara a renunta insa la cele vechi. Monitorizeaza rezultatele. Nu inlocui niciodata o campanie veche cu una noua care nu a fost inca testata corespunzator.

In loc de concluzii: STAI PE PIATA TA! NU CEDA IMPULSULUI DE A VINDE SI TU CE „AI AUZIT CA MERGE”! FA UN STUDIU SERIOS DE PIATA INAINTE DE ORICE INVESTITIE! ASCULTA CE AU DE SPUS OAMENII TAI DE VANZARI, EI CUNOSC PIATA SI SUNT IN PERMANENT CONTACT CU CLIENTII!

Spor, stati sanatosi! 🙂

2020 = Marketing Digital. De ce?!

Anul 2020 este un an diferit, afectat brutal de pandemie, caracterizat de evoluție, creștere, oportunități și dezvoltare generate de provocări majore, atât pentru mediul de afaceri, cât și pentru oameni în sine. Cu toate acestea 2020 este anul tehnologiei, anul în care digitalul a „explodat” și a avansat într-un ritm rapid, fapt care a concentrat noile tendinte în jurul  tehnologiei. Există un impuls pentru 2021 împotriva creșterii, digitalizării și automatizării interacțiunilor dintre mărci și consumatori, construit pe exploatarea dorinței de a face din nou marketingul mai uman. Deși tehnologiile precum inteligența artificială (AI) și marketingul bazat pe date (Big Data) vor fi cu siguranță tendințe majore pentru 2021accentul principal va fi pus pe oameni, pe nevoile lor, pe interesele lor și pe fidelizarea lor, nu pe tehnologie.

  • Tendințele de marketing sunt cele care includ experiența clienților, implicarea angajaților și vizualizarea conținutului.
  • Definiția „marketing-ului” se schimbă constant și devine mai largă.
  • Marketingul a trecut dincolo de branding și publicitate; marketerii trebuie să lucreze împreună cu alte departamente pentru a se concentra pe construirea de experiențe excelente cu clienții și implicarea acestora în relații pe termen lung.

1. Experiența clienților

Vedem o schimbare masivă în convingerile privind ceea ce este de fapt marketingul. Acum, marketingul nu înseamnă să încerci să convingi oamenii să cumpere sau să lucreze cu tine sau cu compania. Prioritatea în marketing s-a mutat către furnizarea de experiențe importante, utile și interesante clienților, care să mențină oamenii în contact cu compania ta și să îi determine să se întoarcă pentru mai mult.

Într-un anumit sens, dacă te concentrezi pe construirea unei culturi de afaceri pozitive și pe furnizarea de servicii excelente, marketingul devine mai eficient.

Creșterea conținutului online, a informațiilor oferite gratuit, a oferit consumatorilor mai multă putere și cunoaștere. Clientul tău nu mai este o parte pasivă când vine vorba de achiziționarea unor produse sau servicii. Ei se informează, caută păreri și opinii și caută experți. 

Deci… trebuie să oferi clienților tăi ceva mai mult decât informații. 73% dintre oameni spun că experiența clienților este un factor important în deciziile lor de cumpărare.

Cum poți să construiești experiența ideală a clientului?  Prin eficiența, comoditatea, și oferirea de servicii cunoscute și prietenoase, dar și prin implementarea unor opțiuni de plată ușor de folosit.  Aceste elemente sunt cele mai cunoscute, cu toate acestea, aspectele tradițional sunt la fel de importante: tehnologie actualizată, personalizare, experiență mobilă ușoară, imagine de brand și design. Toate acestea completează o experiență generală a clienților.

2. Activarea angajaților: un salt uriaș dincolo de implicare

Dacă un serviciu eficient și prietenos este piatra de temelie a experienței excelente a clienților, cum te poți  asigura că furnizezi acest lucru? Răspunsul, desigur, este în angajații tăi.

Angajații tăi reprezintă chipul uman al afacerii tale, deci concentrarea pe interacțiunile dintre angajați și clienți ar trebui să fie o parte cheie a strategiei de marketing. Când predai responsabilitatea creării unui serviciu excelent pentru clienți trebuie să te asiguri că angajatii tai doresc ca afacerea să aibă succes la fel de mult ca tine.

Cheia acestui lucru este construirea unei baze solide a implicării angajaților și luarea de măsuri pentru ca fiecare angajat să înțeleagă și să fie aliniat la misiunea și valorile brandului tău.

Nu te poți aștepta ca angajaților tăi să le pese de clienții tăi dacă nu sunt mulțumiți și fericiți cu munca pe care o fac și nu cred cu adevărat în ceea ce face business-ul tău. Așadar, realizarea unui nivel ridicat de angajare a angajaților este primul și cel mai important pas în îmbunătățirea experiențelor clienților.

3. Vizualuri

Odată cu explozia căutărilor vocale, continutul audio a devenit din ce în ce mai important. Cu toate acestea, deși avansările în căutarea vocală influențează cu siguranță modul în care vom crea conținut acum și în viitor,  nu trebuie să neglijați conținutul vizual.

Cercetările au arătat că oamenii preferă conținutul vizual decât textul simplu. Trebuie doar să te uiți la creșterea platformelor axate pe imagine precum Pinterest și Instagram pentru a vedea dovada acestui lucru.

Imaginile sunt deja printre cele mai căutate în Google, iar 62% din oameni spun că sunt mai interesați de căutarea vizuală decât sub orice altă formă.

Vizualurile sunt, de asemenea, mai ușor de reținut decât conținutul scris. Adăugarea de vizualizări de date, infografice, imagini și videoclipuri nu numai că face conținutul mai interesant și mai atractiv, dar poate ajuta ca mesajul să fie înțeles și asimilat mai bine.

Căutarea vizuală este o dezvoltare emergentă în lumea inteligenței artificiale (AI) și a învățării automate (Machine Learning). Căutarea vizuală are potențialul de a revoluționa modul în care consumatorii găsesc și cumpără produse. Simplificând modul în care clienții tăi pot afla de tine, te poți apropia real de satisfacția instantanee pe care o solicită mulți consumatori.

4. Personalizarea: cheia către inima clienților tăi

Când un client are două produse relativ egale în fața lui și trebuie să decidă pe care îl va cumpăra, banii lui sunt direcționați către acel brand care i-a câștigat inima. Unul dintre modurile în care poți influența la nivel emoțional clienții și în care poți crea o conexiune cu acesta și îi poți influența deciziile este personalizarea marketing-ului. Trebuie săștii de ce anume are nevoie clientul tău și pe care din nevoile lui le poți satisface prin produsele și serviciile tale.

Ani de zile, psihologii ne-au învățat că oamenilor le place să-și audă numele și să-l vadă în tipar. Tehnologia de astăzi permite echipelor de marketing digital să exploateze datele pentru a facilita comunicarea cu clientul.

Consumatorii de astăzi sunt inundați de mesaje de marketing de pe mai multe canale, și ajung în punctul în care le omit sau se dezabonează. Este evident că publicitatea tradițională își pierde eficacitatea, deci care este răspunsul? Mesaje de marketing personalizate care creează o conexiune reală între marcă și piața țintă.

Deci….mergeți dincolo de e-mailurile  „Bună [numele clientului]” „Nu doriți să câștigați mai mulți bani?” „Hei, revino aici!” Construiește mesaje catchy în titlurile browserului pentru a descoperi ce îl determină pe clientul tău să deschidă emailul să dea click pe un buton CTA, apoi oferă-le conținut care le va câștiga inimile.

Un efort mic va da rezultate uimitoare. De fapt, 80% dintre consumatori au spus că ar avea mai multe șanse să facă afaceri cu un brand care oferă o experiență personalizată.

5. Transformarea strategică de marketing

Citind despre tendințele viitoare în marketing, într-un articol precum acesta, ajungi cu ușurință să crezi să succesul în marketing poate fi simplificat prin a urmări o listă cu cele mai bune practici în marketing și prin a te asigura că utilizezi cele mai noi tehnici de marketing.

Marketingul devine din ce în ce mai complex. Pentru a avea succes în marketing în 2021, trebuie să te gândești dincolo de ceea ce faci acum. Obiectivele de marketing și obiectivele personale trebuie să se alinieze obiectivelor generale ale afacerii. Transformarea strategică de marketing este termenul folosit pentru a descrie procesul atunci când o afacere care operează fără un plan strategic de marketing evoluează prin schimbarea proceselor și procedurilor sale fundamentale de afaceri.

Greseli de management – „Episodul 2”

Draga prietene manager,

Daca episodul 1 (foarte multe reactii, multumim!) s-a referit in special la organizatia pe care o reprezinta fiecare afacere in sine, acum ne adresam direct tie, celui care conduci firma. Daca lucrurile nu merg bine sau nu atat de bine cum ai dori poate ca ai si tu o parte de vina… Verifica daca nu cumva faci una din urmatoarele 9 greseli de management.

1. Sa pretinzi ca stii totul
Nu ai cum sa fii atotstiutor. Nu detii toate raspunsurile, asa ca de ce vrei ca angajatii sa creada acest lucru? Iata ce ar trebui sa faci in schimb: trebuie sa stii care sunt oamenii de baza in echipa, pe cine te poti baza cu adevarat. Angajeaza doar oameni extrem de inteligenti, care sa detina abilitatile necesare pentru a se descurca in aproape orice fel de situatie si care sa se integreze perfect in cadrul companiei. Ai sa vezi cat de usor totul va merge in directia buna!

2. Micro-managementul
Draga prietene, nevoia de a controla fiecare aspect al afacerii nu mai este la moda de cel putin 20 de ani. In schimb, ofera-le angajatilor mai multa putere de decizie si mai multa libertate, chiar daca vor face greseli pe parcurs. Greselile sunt inevitabile, nu trebuie sa fii necrutator in astfel de situatii pentru ca ele sunt doar pasi catre succesul care va veni.

3. Sa fii extrem de vizibil
Nu trebuie sa te plimbi toata ziua prin birouri, pentru a fi cat mai vizibil si a-ti face remarcata prezenta. Noul tip de management se bazeaza pe ascultarea activa, interactiunea reala cu angajatii si implementarea ideilor care iti sunt prezentate.

4. Sa nu tolerezi greselile
Nu exista oameni perfecti si nu le poti cere angajatilor perfectiunea. Permite-le sa mai si greseasca din cand in cand. Tot ceea ce conteaza este ca acestia sa invete din greseli si sa isi imbunatateasca activitatea in viitor.

5. Sa acorzi mai mare atentie profitului decat oamenilor
In cele din urma, angajatii sunt cei care te ajuta sa obtii profit. Daca nu stii cum sa iti motivezi angajatii si nu le respecti punctul de vedere, nu vei avea o afacere profitabila pe termen lung.

6. Sa consideri ca este suficient sa fii competent pentru a avea succes
Recruteaza oameni care sunt in stare sa mute muntii din loc, care nu considera ca este suficient sa faca doar ce li se spune, care isi depasesc competentele si atributiile. Daca vrei sa dai lovitura, crede-ma, cauta angajati mai inteligenti decat tine si motiveaza-i. E cea mai buna investitie pentru banii tai!

7. Sa nu investesti in tehnologie de ultima generatie
Inlocuieste in mod frecvent vechile echipamente, pentru a tine pasul cu ultimele noutati in materie de tehnologie. Nu mai lucra cu softuri pirat si calculatoare la mana a 10-ea…. O sa-ti pice cand ti-e lumea mai draga, dureaza de cel putin 3 ori mai mult sa-ti faci treaba, te enerveaza la culme si nici nu poti apela la firme serioase sa le faca mentenanta…. Una peste alta, pierzi bani!

8. Sa nu iti rasplatesti angajatii corespunzator
Vrei sa ai angajati motivati si productivi? Atunci ofera-le recompense materiale pentru efortul depus. Si nu-i face sa „se roage” de tine pentru ele. Mergi catre ei! Au obtinut un succes si trebuie recompensati? Fii tu primul cel care le strange mana si da-le prima cuvenita! De asemenea, fa-i sa se simta valorosi. Succesul afacerii tale depinde de nivelul de satisfactie al angajatilor.

9. Sa nu incurajezi schimbarea
In loc sa le spui angajatilor ce trebuie sa faca, cultiva schimbarea. Incurajeaza-ti oamenii sa vina cu idei noi si recunoaste-le contributiile.

Uite, ca sa intelegi mai bine… Vezi poza de mai sus? Cine este seful acolo? Nu se stie, asa-i?! Despre asta e vorba…

Saptamana viitoare ne ocupam putin de marketing. E important.

Degeaba avem oameni buni de vanzari, degeaba ne organizam, ne mobilizam, ne implicam daca nu stim sa ne promovam! „Eticheta vinde marfa” e valabil si astazi… 🙂

Spor, stati sanatosi, ne gasiti aici!

De ce pleaca angajatii din companii. Greseli management – „Episodul 1”

Dragi prieteni,

Retentia oamenilor in companie este una dintre cele mai mari provocari cu care va puteti confrunta voi, managerii. Plecarea unui angajat are efecte negative pe termen lung, in special financiare. Iar astfel de situatii pot crea efectul domino. Adica, plecarea unui angajat poate duce la plecarea mai multor oameni din companie daca managerii nu gasesc modalitati de a-i motiva si atrage pe oameni astfel incat sa ramana alaturi de companie.

Este nevoie de un timp indelungat pentru a inlocui un angajat, iar costurile de angajare pot ajunge la sume enorme, in functie de domeniul de activitate al fiecarei companii. Pierderile, mai ales in vanzari, sunt imediate si pe termen lung. Un om de vanzari valoros este cel care stabileste relatii personale cu clientii sai, iar in momentul in care pleaca din companie… se duc si relatiile! Mai mult decat atat, plecarea unui angajat inseamna pierderea unei pozitii-cheie sau chiar a unui talent, daca vorbim de domenii creative. Statistic, aproape un sfert dintre angajati aleg sa plece dupa primul an petrecut intr-o companie, ceea ce inseamna ca managerii ar avea suficient timp sa anticipeze si sa previna astfel de situatii.

Dezavantajul este acela ca nu toate companiile sunt suficient de pregatite pentru a anticipa sau pentru a preveni plecarea unui angajat. Chiar si identificarea unui comportament poate fi un proces indelungat, care nu aduce de fiecare data rezultatele dorite de companie.

De ce pleaca angajatii din companii? Ce ii determina sa renunte la un job si sa accepte noi provocari? Si ce pot face managerii pentru a evita astfel de situatii?

Exista numeroase raspunsuri la aceste intrebari, iar motivele difera de la o companie la alta sau de la un domeniu la altul. Cu toate acestea, cel mai important lucru pe care il pot face managerii este sa identifice principalele motive pentru care angajatii pleaca din companii si sa elimine pe cat mai mult posibil factorii de risc.

Greseala nr. 1: Seteaza obiective greu de realizat si au asteptari mult prea mari

De regula, cei mai multi angajati au un numar foarte mare de sarcini. Desi este necesar sa le duca pe toate la indeplinire, unele dintre ele nu sunt atat de utile pentru functia pe care o ocupa. Un exemplu poate fi pentru domeniul vanzarilor. Daca un reprezentant de vanzari are de indeplinit un target lunar, ceea ce presupune sa interactioneze cu cat mai multi oameni si sa converteasca cat mai multe oferte in vanzari, insa in acelasi timp este “prins” cu introducerea datelor in calculator pentru fiecare vanzare, atunci randamentul va fi in mod automat unul mult mai scazut. Totodata, acelasi angajat, cel care este reprezentant de vanzari, va fi pus in situatia in care va trebui sa aleaga intre doua sarcini. Desi aceasta optiune nu este una oficiala si acceptata de manageri, este o situatie care poate crea foarte mult stres si nemultumire. Ce poate fi facut in aceasta situatie? O solutie foarte simpla si eficienta este stabilirea prioritatilor pentru fiecare angajat in parte. Astfel, fie ca vorbim de un reprezentant de vanzari, fie ca vorbim de un angajat care asigura suport sau se ocupa de contracte, fiecare trebuie sa aiba sarcinile si prioritatile bine definite. Abaterile nu ar trebui sanctionate, mai ales in cazul in care angajatul alege sa ignore un task mai putin important pentru a duce la indeplinire un task urgent.

Greseala nr. 2: Programeaza si desfasoara activitati care duc la pierderea unor resurse importante

Astfel de situatii se intampla in cazul companiilor in care echipa are intalniri/sedinte dese, care se pot desfasura pe durata a cateva zeci de minute sau care se pot desfasura pentru mai multe ore. Astfel, cea mai importanta resursa pe care o pierd angajatii in aceasta situatie este timpul. Angajatii care trebuie sa participe constant la sedinte, sa intocmeasca rapoarte sau sa discute cu managerii despre rezultatele lor pierd timp esential, iar acest lucru se va reflecta direct in calitatea activitatii lor. Ce poate fi facut in aceasta situatie? Daca angajatii isi cunosc foarte bine sarcinile, stiu ce termene limita trebuie sa respecte si sunt foarte organizati, atunci atribuirea de noi sarcini sau programarea unor intalniri pica din start din discutie. Mai mult decat atat, daca acestia au sarcini importante, managerii trebuie sa gandeasca un plan astfel incat sa elimine din sarcinile lor zilnice acele lucruri care nu sunt importante sau urgente.

Greseala nr. 3: Delegarea unui numar foarte mare de sarcini, unele dintre ele deloc necesare

O alta greseala pe care o fac cei mai multi manageri este aceea ca aloca mult prea multe sarcini. Iar partea cea mai neplacuta este aceea ca unele dintre ele nu sunt necesare. Astfel, angajatii pierd foarte mult timp cu sarcinile zilnice, saptamanale si lunare, se confrunta cu stres si din aceasta cauza au un randament mai scazut. Ce poate fi facut in aceasta situatie? Alocarea unui numar mai mic de sarcini este un prim pas pentru crearea unei activitati mai placute. In plus, daca angajatii au un numar bine definit de sarcini, semnificative si esentiale pentru cresterea si dezvoltarea companiei, acestia vor fi in mod sigur mult mai implicati in activitatile pe care le desfasoara.

Este adevarat ca nu poate fi controlat fiecare aspect cand vine vorba de experienta angajatilor, iar motivele pentru care unii dintre ei aleg sa plece pot fi numeroase. Cele prezentate anterior sunt doar trei din numeroasele motive pentru care companiile se confrunta cu angajati demotivati, care prefera sa renunte la actualul job. Ce pot face managerii? In primul rand, pentru a nu se confrunta cu lipsa de personal, ei trebuie sa acorde mai multa atentie lucrurilor ce pot fi imbunatatite. Feedback-ul angajatilor este, de asemenea, foarte important. Astfel, managerii ar trebui sa discute periodic cu echipa pentru a afla ce probleme sunt, ce situatii neplacute sau ce nemultumiri sunt in randul angajatilor. Atentie mare la modul in care „va imprieteniti ” cu ei! Nu intrati in grupul lor de Whatsapp, nu stati tot timpul langa ei si respectati-le timpul personal. Principalul motiv de plecare mentiomat de peste 75 % din cei care pleaca este ca se simt „sufocati, controlati pas cu pas”.

In episodul 2, saptamana viitoare, alte cateva greseli de management dar… si cateva solutii!

Nu disperati, stati sanatosi, spor in toate!

Cum sa-ti MOTIVEZI echipa!

Dragi prieteni,

In orice business motivarea echipei este esentiala, este o conditie obligatorie pentru succes. Iar motivare nu inseamna doar bani! Sunt multe aspecte de care trebuie sa tineti cont daca vreti sa aveti continuitate, sa va dezvoltati afacerea si sa va bazati pe termen lung pe oamenii care va sunt alaturi. Deja probabil ati inteles ca trebuie sa formati in jurul vostru o ECHIPA. Nu „angajati”! Echipa! E o diferenta uriasa…

Cum sa-i motivati? In primul rand aveti in vedere ca fiecare om este o personalitate distincta si pentru fiecare trebuie sa gasiti lucrurile care-l motiveaza si il fac sa se simta bine in firma. Iata cateva idei:

Flexibilitatea programului de lucru
Din ce în ce mai mulți angajați resimt nevoia unui program flexibil, croit pe propria personalitate, iar marea majoritate a firmelor au inteles acest lucru. Prin acordarea acestui beneficiu compania își manifestă încrederea în membrii echipei, transmițându-le faptul că există convingerea că aceștia își vor organiza într-un mod avantajos timpul și că vor avea rezultatele așteptate. Nu cu condica de prezenta si telefoane din 10 in 10 minute ii motivati, dimpotriva!

Posibilitatea de a lucra de acasă
Posibilitatea de a lucra de acasă în anumite zile este un avantaj valorizat de angajați, întrucât le asigură libertatea de a decide asupra modului în care își gestionează activitatea si obtin astfel cele mai bune rezultate lucrand in stilul propriu.

Team building-ul
Team building-ul reprezintă o ocazie foarte bună pentru ca angajații să se cunoască și din perspectivă informală, fiind de asemenea benefic pentru sudarea echipelor.

Petreceri pentru angajați
Prin acest tip de acțiune compania valorizează latura umană a relației cu angajații astfel încât efectele vor fi cu siguranță pozitive.

Activități cu echipa
Aceste activități se pot desfășura la locul de muncă sau în afara acestuia. Pot fi organizate ateliere de lucru în care angajații să realizeze diverse obiecte cu care ulterior să fie decorat sediul firmei sau se pot aloca ocazional câteva ore în care membrii echipei să-și pregătească împreună masa de prânz. De asemenea, ieșirile în oraș după birou sunt benefice pentru consolidarea relațiilor între colegi. Atentie, aceste activitati trebuie stabilite de comun acord, nu impuse!

Spații de relaxare
Amenajarea unor spații în care angajații să aibă posibilitatea de a se destinde este foarte avantajoasă atât pentru aceștia cât și pentru companie. Stresul și oboseala afectează productivitatea și influențează în sens negativ rezultatele, în consecință este necesară identificarea unor soluții care să atenueze acești factori. De exemplu, pot fi amenajate locuri în care membrii echipei să facă mișcare.

Cursuri și training-uri
Investiția în oameni este o măsură de bază pentru orice companie care pune accentul pe performanță.
De fapt, ajutând angajații să se dezvolte compania contribuie la propria creștere.

Sesiuni de brainstorming
Pentru fiecare individ este esențial să simtă că este valorizat. Crearea unui context în care membrii echipei să-și manifeste liber punctul de vedere îi va ajuta pe aceștia să-și consolideze stima de sine profesională și, de asemenea, această acțiune va favoriza construirea unor relații de muncă bazate pe respect, acceptare și încredere. Brainstorming-ul poate fi abordat de exemplu în situațiile în care este necesară o alegere care va impacta în mod direct echipa.

Compatibilitatea dintre manager și echipă
Oamenii se simt invariabil demotivați în situația în care managerul nu este atent la nevoile lor profesionale și nu împărtășește aceleași valori ca ei. Totodată, angajații au nevoie să fie în subordinea unui manager care are un statut socio-profesioal solid. Varsta, experienta, personalitatea… toate conteaza! În caz contrar, va fi foarte dificil ca aceștia să fie motivați în a-și atinge obiectivele setate. Altfel spus, este important ca managerul să reprezinte un model și să-i inspire pe membrii echipei sale, oferindu-le în același timp suport și ajutându-i să se dezvolte.

Validarea/Aprecierea rezultatelor obținute
Validarea atât individuală cât și publică a rezultatelor pe care angajații le obțin este o acțiune motivantă pentru întreaga echipă. Acest lucru se poate concretiza de exemplu, prin oferirea unor mici premii in bani si diplome simbolice, cum sunt: “diploma pentru vânzătorul care a obținut cel mai mare profit”, “diploma pentru vânzătorul care a realizat cea mai mare cifră de afaceri”, “diploma pentru angajatul care a comunicat cel mai eficient”, etc.
În acest fel managementul companiei transmite într-un mod creativ care sunt așteptările pe care le are de la angajați și în aceleași timp își manifestă aprecierea pentru cei care obțin rezultate.
Cel mai important aspect în raport cu aceste acțiuni este să fie concretizate într-un mod obiectiv și autentic. În caz contrar vor avea efectul invers, adică demotivarea.

Transparența
Lipsa transparenței are efecte negative asupra moralului angajaților și implicit asupra calității muncii lor.
Este esențial ca membrii echipei să aibă claritate cu privire la: rolul lor în cadrul organizației, perspectivele de evoluție profesională și financiară, motivele pentru care este necesar să obţină anumite rezultate, motivele pentru care este util să întreprindă anumite acțiuni, etc. În ceea ce îi privește pe angajații care au target este esențial ca aceștia să înțeleagă mecanismele prin care pot beneficia de bonus și să aibă vizibilitate permanentă în raport cu realizările lor. Evident, cel mai important este sa fie targeturi realizabile, neplafonate si, mai ales, platite la timp altfel veti obtine exact contrariul – demotivare si lipsa de interes.

Beneficii adiționale salariului
Abonamentele la sala de sport, bilete gratuite la spectacole, asigurarea transportului de catre firma reprezintă doar o parte dintre beneficiile care pot contribui la motivarea angajaților.

Mult? Putin? Lumea afacerilor este in continua transformare, tineti pasul, adaptati-va si veti reusi.

Spor in toate, stati sanatosi!